Ամբողջ ուժով ասում եմ՝ կեցցե՛ս. Շառլ Բոդլեր.

Ֆրանսիացի բանաստեղծ, արվեստաբան Շառլ Բոդլերը ծնվել է Փարիզում 1821 թվականի ապրիլի 9-ին: Հայրը`   Ժոզեֆ Ֆրանսուա Բոդլերը, Նապոլեոն Բոնապարտի օրոք հասել էր պետական բարձր դիրքերի: Բուրբոնների վերադարձից հետո պաշտոնաթող է եղել և մահացել 1827թ.-ին:
Մեկ տարի անց նրա կինն ամուսնացել է մայոր Օպիկի հետ, որը հետագայոմ դառնում է գեներալ և ստանձնում Փարիզի զինվորական պարետի պաշտոնը: Մանուկ Շառլը մոր երկրորդ ամուսնությունն ընդունում է որպես դավաճանություն հոր հիշատակի և իր հանդեպ: Այս զգացումը նրան հետապնդում է մինչև կյանքի վերջը:
1833թ.-ին Բոդլերն ընդունվում է նախ Լիոնի արքայական, ապա`   Փարիզի Լյուդովիկոս Մեծի քոլեջը: Այստեղ նա գրում է իր առաջին բանաստեղծությունները: 1839թ.-ին բանաստեղծն անհայտ պատճառներով վտարվում է քոլեջից և տրվում բոհեմական կյանքին: Մայրը և հայրացուն նրան այդ մոլությունից հետ պահելու համար ուղարկում են ծովային ճանապարհորդության: Սակայն Բոդլերը Ռեյունյոն և Մավրիկոս կղզիներում կարճատև ճամփորդությունից հետո վերադառնում է Փարիզ:
1842թ.-ին Բոդլերն արդեն չափահաս էր և, ստանալով հոր ժառանգությունը, սկսում է ինքնուրույն կյանք վարել: Մերձենում է երիտասարդ գրողների հետ, որոնք ապրում էին ցոփ ու շվայտ կյանքով, Բոդլերը գերազանցում էր նրանց բոլորին իր խենթություններով: Այդ շրջանում սկսում է նրա երկարատև կապը մուլատուհի Ժաննա Դյուվալի հետ: Երկու տարվա ընթացքում Բոդլերը վատնում է հորից ստացած ժառանգության կեսը, և ընտանիքի պահանջով նրա վրա հաստատվում է ցմահ խնամակալություն:
Խնամակալությամբ նա ամսական ստանում էր մի համեստ գումար, որը չէր համապատասխանում Բոդլերի ծախսերին և շուտով նա խրվում է պարտքերի մեջ, որից չի ազատվում մինչև կյանքի վերջը: 1845թ.-ին լույս է տեսնում Բոդլերի առաջին արվեստաբանական ուսումնասիրությունը`   գրքույկը: Այստեղ քննելով իր նախասիրած գեղանկարիչներին՝ հատկապես՝ Էժեն Դելակրուայի արվեստը, հանգում է կրքոտ ու անկեղծ ռոմանտիզմի ջատագովությանը:
Բոդլերը մասնակցում է 1848թ.-ի հեղափոխական իրադարձություններին: Հանրապետության հաստատումից հետո Շանֆլերիի հետ հրատարակում է «Հասարակական փրկություն» թերթը, որը լույս է տեսնում ընդամենը երկու համար: Արդեն 1840-ականներին Բոդլերը պատրաստում է իր բանաստեղծությունների նշանավոր ժողովածուն, որը լույս է տեսնում 1857թ.-ի հունիսին: Հեղինակին մեղադրում են հասարակական անբարոյականության մեջ, տուգանում թե´ բանաստեղծին, թե´ հրատարակիչներին:
Սակայն Բոդլերի պաշտպանությամբ հանդես են գալիս ժամանակի առաջավոր մտածողները: «Ամբողջ ուժով ասում եմ՝ կեցցե՛ս»,-այսպես է նրան ողջունել Վիկտոր Հյուգոն: 1864թ.-ին Բոդլերը թողնում է Փարիզը և հաստատվում է Բրյուսելում`   հույս ունենալով կարգավորել գործերը: Թարգմանում է Էդգար Պոյի ստեղծագործությունները և հրատարակում իր բանաստեղծությունների մի փոքրիկ ժողովածու («Բեկորներ», 1866):
Նա շրջագայել է Բելգիայի քաղաքներում`   ցանկանալով գիրք գրել այդ երկրի մասին: Սակայն այստեղ նա ծանր հիվանդանում է և վերադառնում Փարիզ, որտեղ կաթվածահար, մարմնական ու հոգեկան տառապանքների մեջ կնքում է իր մահկանացուն:

Չարի ծաղիկներ | համառոտ

 Շառլ Պիեռ Բոդլերը մեծագույն նորարար է ֆրանսիական ու եվրոպական քնարերգության մեջ: Նա որպես «դարի վերջին զավակներից մեկը», իր ստեղծագործությամբ նշանավորել է լուսավորական-ռոմանտիկական գրականության ու գեղագիտության վերջնակետը և գեղարվեստական նոր միտումների սկիզբը՝ այսպես կոչված մոդեռնիտեն: Ամենադիպուկ խոսքը Բոդլերի մասին ասել է նրա ժամանակակիցը՝ ֆրանսիացի բանաստեղծ Թեոֆիլ Գոթիեն. «Չարի ծաղիկների» բանաստեղծը սիրել է այն ոճը, որը սխալ կերպով կոչում են անկումային. դա իրականում զառամող քաղաքակրթությունների մայրամուտի պահն է. այն ոճը, որ խորն է, բարդ, ճարտար, նրբերանգներով ու որոնումներով լի, որ դուրս է գալիս սովորական լեզվի սահմաններից, իր արտահայտությունները փոխառում է տեխնիկական բոլոր բառամթերքներից, օգտվում բոլոր գունապնակներից, բոլոր ստեղներից, ձգտում է որսալ գաղափարը՝ դրա ամենաանհաղորդ նրբություններով, իսկ ձևը՝ նրա ամենամշուշոտ ու անորսալի գծագրերով… Այդ ոճը նոր ձևի մեջ արտահայտված նոր գաղափարները հաղորդում է նոր, մինչ այդ չլսված բառերով: Հակառակ դասական ոճի, նա տեղի է տալիս մթամածության, որի մեջ տարտամորեն վխտում են սնահավատության դիմակները, անքնության ահաբեկող տեսիլները, գիշերվա սարսափները, խղճի խայթոցները, որոնք ցնցվում ու արթնանում են ամենաչնչին շրշյունից, հրեշավոր անուրջները, մարմնավորել չկարողացող, խավարածին ցնորքները, որոնք զարմանք կպատճառեին ցերեկվա լույսին, այն ամեն մշուշապատը, անձրևն ու անհասկանալի ահավորը, որ թաքցնում է հոգին իր ամենագաղտնի ծալքերում»:

 

«Չարի ծաղիկներ» ժողովածուն լույս է տեսել 1857 թ.: Բաղկացած է հետևյալ շարքերից՝ «Մելամաղձ և իդեալ», «Փարիզյան պատկերներ», «Գինին», «Չարի ծաղիկներ», «Ընդվզում», «Մահը»:

Մելամաղձ և իդեալ

Այս մասն ամենաերկարն է, բայց նաև ամենակարևորը ժողովածուի ընդհանուր ըմբռնման տեսակետից: Հեղինակը պատմում է, թե ինչ պայքար է ընթանում մարդկանց հոգիներում, թե ինչպես են նրանք տառապում կասկածներից: Մեղքերն ու սխալները մղում են նրանց մութի ու խավարի անդունդը, սակայն բարձր ու վեհ մտքերը ձգում են նրանց հոգին երկինք: Շարքի վերջին բանաստեղծության մեջ քնարական հերոսի հոգին հուսալքության ծանծաղուտում է, որից չի կարող դուրս գալ և տառապում է մելամաղձից:

Փարիզյան պատկերներ

Տառապողի հոգին միայնակ է անգամ մարդաշատ Փարիզի փողոցներում:

Գինին

Քնարական հերոսը փորձում է մեղմել իր ցավը գինու և թմրադեղերի աշխարհում: Բայց սրանք միայն ավելի են ծանրացնում նրա վիճակը: Նրա գիտակցությունը խավարում է, և նա չի կարող տարբերել բարին ու չարը:

Չարի ծաղիկներ

Քնարական հերոսը չի կարող դիմադրել գայթակղություններին, գործում է սխալը սխալի ետևից: Նա դիմում է այլասերության, հեշտասիրության, անգամ սպանության: Սակայն մեղքի քաղցրությունը, ինչպես և գինու քաղցրությունը վաղանցիկ է: Իսկ իդեալն այդպես էլ գտնված չէ:

Ընդվզում

Սեփական մեղքերի և անկարողության գիտակցության մեջ թաղված քնարական հերոսը ձեռնոց է նետում ճակատագրին և աշխարհին: Տրտնջում է աշխարհի կարգից, որի հետ մտադիր չէ հաշտվել: Նա դիմում է սատանային, մերժում է Աստծուն, հիշում է Կայենին:

Մահը

Վերջապես տանջված հոգին գտնում է հանգիստ: Բայց դա մահն է: Ամեն դեպքում իդեալը, հանուն որի հերոսը անցել էր մեղքերի և սխալների իր ուղին, գտնված չէ:

Նա անցել է հինգ փորձության միջով՝ սիրո և արվեստի, մեծ քաղաքի, հարբեցողության, հեշտասիրության և ընդվզման:

Թողնել պատասխան

Ձեր էլ-փոստի հասցեն չի հրապարակվելու։ Պարտադիր դաշտերը նշված են *-ով